wtorek, 16 kwietnia 2013

Social Media Marketing


Amerykański strateg marketingu online David Meerman Scott uznaje social media za największy przełom technologiczny od czasu, kiedy odkryto prasę drukarską. Social media marketing jest bardzo istotnym elementem marketingu, jest narzędziem wykorzystującym portale internetowe umożliwiające interakcję między użytkownikami w celu promocji danego produktu czy usługi. Ten rodzaj promocji przydaje się także w dziedzinie sztuki.

Witryny takie jak Facebook, Twitter, nasza-klasa oraz innego rodzaju strony i blogi umożliwiają nam dotarcie w krótkim czasie do potencjalnych odbiorców działalności artystycznej. Dla social media marketingu najważniejsze jest osiągnięcie wcześniej wyznaczonego celu. Może nim być np. dobra sprzedaż wydanej książki czy przyciągnięcie jak największej ilości ludzi na koncert. Jest to możliwe dzięki uzyskaniu jak największej ilości fanów i interakcji z nimi. Przykładowo skoncentruję się na jednym z powyższych portali społecznościowych. Chyba każdy użytkownik witryny Facebook niejednokrotnie został zaproszony do wzięcia udziału w wydarzeniu czy polubił fanpage artysty, festiwalu etc. Poddając się tym działaniom stał się „elementem” - marionetką w dłoniach ludzi działających w dziedzinie social media marketingu. To on (często nieświadomie) przekazuje innym internautom informacje dotyczące danej dziedziny kultury.

Następuje dwustronna komunikacja, podczas której pierwotny nadawca informuje swoich odbiorców o promowanej sztuce, a ci nie tylko odbiorą komunikat, lecz także odpowiedzą na niego i przekażą dalej. W ten sposób tworzy się ogromna sieć, dzięki której podmiot promocji marketingowej dotrze do coraz większej ilości użytkowników. Nie jest tym samym trudno zauważyć, że dzięki temu wzrośnie skuteczność social media marketingu, a jego działalność będzie znajdowała coraz większe grono odbiorców.
 


Natalia Zakolska

3 komentarze:

  1. W social media marketingu nie chodzi ani o zyskiwanie Bóg wie ilu lajków (jakby można było się zorientować po tym krótkim tekście) ani o stawanie się marionetką w rękach social media managera... Pracuję w takiej firmie, skończyłam marketing na UŁ i czytam od czasu do czasu wasze teksty... Niektóre są naprawdę ciekawe, temat jest dobrze uchwycony, ale szkoda, że autorka popełniła tak krótki tekst o temacie na który za bardzo nie posiadała wiedzy albo... znalazła za mało materiałów...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nigdy nie miałam okazji w taki sposób promować mojego sklepu internetowego i chyba moim zdaniem lepiej jest go pozycjonować. Jak to robić opisano w http://biznesplan.org/jak-pozycjonowac-sklep-internetowy/ i ja się właśnie tych założeń trzymam.

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie samo korzystanie z social mediów w zakresie reklamy dziś jest dość popularne. Ja także mogę każdemu polecić przeczytanie artykułu http://www.woliszpolish.pl/najpopularniejsze-social-media-wsrod-mlodych-jak-dotrzec-do-nich-z-reklamami/ gdzie ciekawie opisano jak dotrzeć do najmłodszych odbiorców z reklamą.

    OdpowiedzUsuń