Od kilku tygodni piszemy o promocji, marketingu,
reklamie… chcemy promować sztukę i szukamy najlepszego sposobu. Skąd możemy
czerpać inspiracje tak, aby nasza promocja była skuteczna? Ja postanowiłam poszukać
natchnienia w kampaniach społecznych.
W kwietniu br. zakończyła się piąta edycja Konkursu
Kampania Społeczna Roku. W gronie laureatów znalazła się kampania „Zbieramy na cycki, nowe
fryzury i dragi”. W ocenie jury
kampania przedstawiała konkretne potrzeby podopiecznych organizacji, lecz nie
oddziaływała na odbiorców poprzez wzbudzanie współczucia czy epatowanie mocnymi
obrazami, ale przez odważną i bezpośrednią formę przekazu. (link
do cytatu)
Jej celem jest
zachęcenie do przekazywania 1% podatku na rzecz Fundacji Rak’n’Roll. Kampania
ta jest jedną z niewielu, o ile nie jedyną, z polskich kampanii społecznych nieepatujących
lękiem i współczuciem. Większość z nich oparta jest na negatywnych emocjach,
wzbudza strach i politowanie.
Kreatywne podejście
twórcy omawianej kampanii (agencja Euro RSCG 4D) stworzyło intrygujący
i skuteczny komunikat.
Ale jak przenieść te
wartości do promocji sztuki??
Może wystarczy wyróżnić
kilka cech, jakimi charakteryzuje się kampania fundacji Rak’n’Roll… Spróbujmy:
- Nietypowe podejście do problemu
- Prosty przekaz
- Prosta forma
- Chwytliwy slogan
- Przekonujący „produkt”
- Szeroko rozprzestrzeniona reklama
- Odpowiednie lokowanie kampanii
Czy faktycznie
wystarczy zastosować kilka prostych trików, aby kampania była wiarygodna
i skuteczna? Myślę, że jest to
idealna recepta…. Wystarczy jedynie dodać dużą porcję kreatywności.
Michalina
Lewińska

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz