Ile razy złapałeś/aś się na tym, że oglądając reklamy, filmiki krótkometrażowe, pomyślałeś/aś „też chcę zrobić coś takiego, ale w zupełnie inny sposób, może wyszło by lepiej!”? Masz w głowie milion pomysłów, kreatywność aż Cię roznosi, ale nie wiesz bądź nie masz gdzie się wykazać.
Social media rośnie w siłę. Jest
Facebook, YouTube, Twitter- portale społecznościowe dające możliwość dzielenia
się i współtworzenia różnych treści, pobudzające w ludziach chęć do
wypowiadania się. Jest przestrzeń do uzewnętrzniania swoich myśli, porzucone są
bariery.
Przede wszystkim marki mają wiele możliwości i wiele dróg na dotarcie do klientów. Myślę sobie: „fajnie, ale to chyba za mało, czegoś ciągle brakuje.”
Przede wszystkim marki mają wiele możliwości i wiele dróg na dotarcie do klientów. Myślę sobie: „fajnie, ale to chyba za mało, czegoś ciągle brakuje.”
Niedawno dowiedziałam się od
znajomych o MillionYou.
Jest to platforma, która pracuje nad połączeniem kreatywnej społeczności i
innowacyjnych marek. Dzieje się dużo dobrego,
w prosty sposób. Są trzy kroki działania:
w prosty sposób. Są trzy kroki działania:
1. Marka przesyła swój
brief, w którym precyzuje swoje potrzeby i wymagania.
2. Jury MillionYou na
podstawie nadesłanego biretu formułuje zadanie dla społeczności.
3. Internauci nadsyłają swoje propozycje, MillionYou
zarządza całym procesem, moderuje przesłane propozycje i wraz z klientem
wybiera te, które spełniają jego najsurowsze wymagania.
MillionYou powstał w 2007 roku i sprawnie się rozwija.
Misją firmy jest promowanie zdolnych filmowców, młodych, początkujących
twórców. Internauci pracują nad tym co ich
interesuje, na czym się znają. W swoim własnym stylu, z ich pomysłem. Czyli
swoboda o której większość marzy. Jest to konkurs na najlepszy (nie na
najpopularniejszy) film, czyli tak - są też nagrody. Miłe, prawda?
MillionYou współpracowało z Nokią.
Marka wysłała brief, wymyślono konkurs, Internauci tworzyli filmy. Nokia
chciała wypromować swój pierwszy smartfon z systemem Windows. Zadaniem
Internautów było ukazanie niezwykłej codzienności, ponieważ konkurs był
elementem globalnej kampanii „Amazing Everyday”. Każdy mógł pokazać jak
niezwykły może być zwyczajny dzień. Dzięki tej kampanii sprzedaż Nokii Lumi w
Polsce była jedną z lepszych w Europie.
Na stronie http://millionyou.net/case-study/nokia można
obejrzeć konkursowe filmiki.
Dorota
Kożuchowska

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz