piątek, 10 maja 2013

MillionYou


Ile razy złapałeś/aś się na tym, że oglądając reklamy, filmiki krótkometrażowe, pomyślałeś/aś „też chcę zrobić coś takiego, ale w zupełnie inny sposób, może wyszło by lepiej!”? Masz w głowie milion pomysłów, kreatywność aż Cię roznosi, ale nie wiesz bądź nie masz gdzie się wykazać.
Social media rośnie w siłę. Jest Facebook, YouTube, Twitter- portale społecznościowe dające możliwość dzielenia się i współtworzenia różnych treści, pobudzające w ludziach chęć do wypowiadania się. Jest przestrzeń do uzewnętrzniania swoich myśli, porzucone są bariery. 
Przede wszystkim marki mają wiele możliwości i wiele dróg na dotarcie do klientów. Myślę sobie: „fajnie, ale to chyba za mało, czegoś ciągle brakuje.”

Niedawno dowiedziałam się od znajomych o  MillionYou. Jest to platforma, która pracuje nad połączeniem kreatywnej społeczności i innowacyjnych marek. Dzieje się dużo dobrego, 
w prosty sposób. Są trzy kroki działania:
1.  Marka przesyła swój brief, w którym precyzuje swoje potrzeby i wymagania.
2.  Jury MillionYou na podstawie nadesłanego biretu formułuje zadanie dla społeczności.
3. Internauci nadsyłają swoje propozycje, MillionYou zarządza całym procesem, moderuje przesłane propozycje i wraz z klientem wybiera te, które spełniają jego najsurowsze wymagania.



MillionYou powstał w 2007 roku i sprawnie się rozwija. Misją firmy jest promowanie zdolnych filmowców, młodych, początkujących twórców. Internauci pracują nad tym co ich interesuje, na czym się znają. W swoim własnym stylu, z ich pomysłem. Czyli swoboda o której większość marzy. Jest to konkurs na najlepszy (nie na najpopularniejszy) film, czyli tak - są też nagrody. Miłe, prawda?
MillionYou współpracowało z Nokią. Marka wysłała brief, wymyślono konkurs, Internauci tworzyli filmy. Nokia chciała wypromować swój pierwszy smartfon z systemem Windows. Zadaniem Internautów było ukazanie niezwykłej codzienności, ponieważ konkurs był elementem globalnej kampanii „Amazing Everyday”. Każdy mógł pokazać jak niezwykły może być zwyczajny dzień. Dzięki tej kampanii sprzedaż Nokii Lumi w Polsce była jedną z lepszych w Europie.
Na stronie http://millionyou.net/case-study/nokia można obejrzeć konkursowe filmiki.




Dorota Kożuchowska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz