piątek, 3 maja 2013

Always look on the real side of beauty


Marka DOVE dokonała przełomu w reklamie kosmetyków do pielęgnacji ciała, kładąc nacisk na naturalne, kobiece piękno, które mają podkreślać ich kosmetyki. Promocja z roku 2004 skupiła się na zwróceniu uwagi na to, że niezależnie od rozmiaru, czy typu urody każda kobieta może być piękna, o ile jej ciało jest zadbane.

DOVE przełamało stereotyp zapraszając do współpracy kobiety o pełniejszych kształtach, które miały pokazać, że piękno nie jest równoznaczne z rozmiarem na metce nowej sukienki.




Kampanie te wpłynęły na wzrost zainteresowania marką, co niewątpliwie związane jest z dobrze określonym targetem, bo przecież po kosmetyki ze średniej półki sięgają nie modelki, ale „dziewczyny z sąsiedztwa”, krem ujędrniający wrzuci do koszyka Mary Sue, nie Carmen Electra. Z tego powodu swoją misję na plakacie prasowym DOVE opisał następująco: „Spójrzmy prawdzie w oczy – ujędrnianie ciał supermodelek, to żadne wyzwanie.” Dlatego też, kampania reklamowa z uśmiechniętymi kobietami o rozmiarze większym od 0 została tak dobrze przyjęta na całym świecie.

Najnowsza kampania reklamowa DOVE opiera się na storytellingu, reklama promowana jest hasłem  ”Real Beauty Sketches”. Film opublikowany na oficjalnym koncie DOVE na portalu YouTube doczekał się już ponad 33mln odsłon w ciągu 2 tygodni od premiery.

Jest to krótka, ale skłaniająca do przemyśleń historia o tym, jak bardzo zaburzony jest obraz nas samych w swoim postrzeganiu. Do współpracy zaproszono wyszkolonego dla FBI, emerytowanego rysownika portretów pamięciowych.

Koncepcja projektu opiera się na tym, że kobiety, siedząc za kotarą, niewidoczne dla artysty, odpowiadają na jego pytania, opisując swój wygląd, podczas gdy ten szkicuje ich twarze. Następnie rysownik tworzy drugi portret wg wskazówek jakie dają mu osoby trzecie, które miały za zadanie zapamiętać wygląd wcześniej szkicowanej kobiety. W ten sposób powstają dwa rysunki, które podsumowują całą akcję. Ostatnim etapem jest konfrontacja kobiet z efektami pracy rysownika czyli z dwoma, wyraźnie różniącymi się od siebie portretami. Refleksja w każdym przypadku jest taka sama, kobiety zauważają jak krytyczne są wobec siebie i jak bardzo różni się to, jak postrzegają siebie i to jak widzą je osoby trzecie. 





Przesłanie filmu zawiera się w słowach: „Jesteś piękniejsza niż myślisz”, co w przypadku tej historii, przywołuje uśmiech i skłania do spojrzenia na siebie raz jeszcze, przychylniejszym okiem. 

Real beauty sketches - oficjalna strona projektu.

W ramach ciekawostki – parodia spotu DOVE pod hasłem:
„Mężczyźni, nie jesteście tak piękni jak sądzicie” - Dove Real Beauty Sketches - Men



Klaudia Włodarczyk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz