Marka DOVE dokonała przełomu w
reklamie kosmetyków do pielęgnacji ciała, kładąc nacisk na naturalne, kobiece
piękno, które mają podkreślać ich kosmetyki. Promocja z roku 2004 skupiła się
na zwróceniu uwagi na to, że niezależnie od rozmiaru, czy typu urody każda
kobieta może być piękna, o ile jej ciało jest zadbane.
DOVE przełamało stereotyp
zapraszając do współpracy kobiety o pełniejszych kształtach, które miały
pokazać, że piękno nie jest równoznaczne z rozmiarem na metce nowej sukienki.
Kampanie te wpłynęły na wzrost
zainteresowania marką, co niewątpliwie związane jest z dobrze określonym
targetem, bo przecież po kosmetyki ze średniej półki sięgają nie modelki, ale
„dziewczyny z sąsiedztwa”, krem ujędrniający wrzuci do koszyka Mary Sue, nie
Carmen Electra. Z tego powodu swoją misję na plakacie prasowym DOVE opisał
następująco: „Spójrzmy prawdzie w oczy – ujędrnianie ciał supermodelek, to
żadne wyzwanie.” Dlatego też, kampania reklamowa z uśmiechniętymi kobietami o
rozmiarze większym od 0 została tak dobrze przyjęta na całym świecie.
Najnowsza kampania reklamowa DOVE
opiera się na storytellingu, reklama promowana jest hasłem ”Real Beauty Sketches”.
Film opublikowany na oficjalnym koncie DOVE na portalu YouTube doczekał się już
ponad 33mln odsłon w ciągu 2 tygodni od premiery.
Jest to krótka, ale skłaniająca
do przemyśleń historia o tym, jak bardzo zaburzony jest obraz nas samych w
swoim postrzeganiu. Do współpracy zaproszono wyszkolonego dla FBI,
emerytowanego rysownika portretów pamięciowych.
Koncepcja projektu opiera się na tym, że kobiety, siedząc za kotarą,
niewidoczne dla artysty, odpowiadają na jego pytania, opisując swój wygląd,
podczas gdy ten szkicuje ich twarze. Następnie rysownik tworzy drugi portret wg
wskazówek jakie dają mu osoby trzecie, które miały za zadanie zapamiętać wygląd
wcześniej szkicowanej kobiety. W ten sposób powstają dwa rysunki, które podsumowują
całą akcję. Ostatnim etapem jest konfrontacja kobiet z efektami pracy rysownika
czyli z dwoma, wyraźnie różniącymi się od siebie portretami. Refleksja w każdym
przypadku jest taka sama, kobiety zauważają jak krytyczne są wobec siebie i jak
bardzo różni się to, jak postrzegają siebie i to jak widzą je osoby trzecie.
Przesłanie filmu zawiera się w słowach: „Jesteś
piękniejsza niż myślisz”, co w przypadku tej historii, przywołuje uśmiech i
skłania do spojrzenia na siebie raz jeszcze, przychylniejszym okiem.
Real beauty sketches
- oficjalna strona projektu.
W ramach ciekawostki – parodia spotu DOVE pod hasłem:
„Mężczyźni, nie jesteście tak piękni jak sądzicie” - Dove Real Beauty Sketches - Men
Klaudia Włodarczyk




Brak komentarzy:
Prześlij komentarz