niedziela, 5 maja 2013

„Łódź Kreuje”… i wygrywa


23 kwietnia br. Agencja K2 odebrała nagrodę w konkursie Klubu Twórców Reklamy w kategorii „Marketing miejsca” za kampanię promocyjną „Łódź Kreuje”. 741 nadesłanych prac, 74-osobowe jury, 117 nominacji, wśród nich kampania „Łódź Kreuje”, która zdobyła brąz (jeden z 54). To drugie wyróżnienie kampanii zleconej przez łódzki Urząd Miasta. Pierwszym było docenienie kampanii „Czy wiesz, że w Łodzi…”, która promowała łódzkie innowacje i wynalazki.

W kategorii „marketing miejsc” nominacje otrzymały również kampanie:
  • "Tomasz Palec wybrał Kraków" miasta Krakowa, 
  • "Festiwal Przemiany" Centrum Nauki Kopernik (także brąz), 
  • "Poznań daje pracę" miasta Poznań,
  • "Koral Małopolski" Małopolskiej Organizacji Turystycznej, 
  • "Weekend u sąsiadów" Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Kampania „Łódź Kreuje” składała się z pięciu filmów, a jej celem była promocja miasta jako centrum przemysłów kreatywnych (na stronie kampanii znajdziemy informację, że za takie uważa się reklamę, film i wideo, architekturę, muzykę, rynek sztuki i antyków, sztuki performatywne, gry komputerowe i wideo, rynek wydawniczy, rzemiosło, oprogramowanie, wzornictwo, radio i telewizję oraz projektowanie mody). Zadaniem kampanii było przedstawienie prawdy o Łodzi, pokazanie jej słabości jako źródła siły. Spoty nie są przerysowanym, wyidealizowanym obrazem miasta rodem z pamiątkowej pocztówki. Kadry z klipów są prawdziwe i pokazują Łódź taką, jaką większość z nas widzi. O Łodzi, pracy i życiu w mieście opowiadają sami mieszkańcy, konkretnie:

Dorota Chochlewicz, założycielka Zaczarowanego Ołówka (prowadząca warsztaty artystyczne dla dzieci) – „Niekoniecznie dobre miejsce na rozwój?”
Link

Michał Bieżyński, dyrektor artystyczny fundacji Urban Forms (zajmującej się promocją niezależnych inicjatyw kulturalnych, sportowych i artystycznych, odpowiedzialnej za stworzenie wielkoformatowych murali w mieście) - „Niekoniecznie urodziwa?”
Link

Rafał Lejman, projektant i twórca marki Rush - „Niekoniecznie miejsce na biznes?”
Link

Kuba Wandachowicz, jeden z pięciu założycieli klubu DOM – „Niekoniecznie się tu dzieje?"
Link

Spoty można było zobaczyć m. in. na antenie TVP Kultura, Polsat News, TVN24. Poza czterema półminutowymi klipami powstał 6-minutowy filmik, w którym usłyszeć można wrażenia starszych mieszkańców Łodzi, wspominających dawne miasto i zakłady przemysłowe.
Link

Jak widać mimo kontrowersji, jakie wzbudziło nowe logo i strategia promocyjna miasta, kampania ma się dobrze i zdobywa uznanie w prestiżowym konkursie. 


Monika Jurek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz