niedziela, 9 czerwca 2013

Funkcjonalna reklama...


          W świecie kultury najważniejszymi wydarzeniami bez wątpienia są różnego rodzaju festiwale, wystawy, fora, spotkania itd. Podczas wydarzeń o podobnym charakterze ludzie z innych części świata dowiadują się o rzeczach i zjawiskach pochodzących z zupełnie obcej dla nich kultury.
          W sferze reklamy liderem wymiany doświadczeń z zakresu działalności twórczej bez wątpienia jest Międzynarodowy Festiwal Reklamy w Cannes. Można podejrzewać, że festiwal ten jest niemałym źródłem inspiracji dla twórców reklamy i kampanii reklamowych.
          Ciekawy przykład nietypowych rozwiązań, nie tyle reklamowych ile strategicznych, który został laureatem festiwalu reklamy w roku 2011, dotarł do nas z Korei Południowej. Druga co do wielkości sieć sklepów spożywczych „Homeplus” wymyśliła nietypowe i jak się okazało niezwykle skuteczne rozwiązanie. Najważniejszym celem firmy było pozyskanie jak największej liczby nowych klientów oraz polepszenie wskaźników sprzedaży, nie zwiększając przy tym liczby sklepów. Wydawało by się, że jest raczej niemożliwe, ale Koreańczycy sobie poradzili. Postanowiono umożliwić klientom robienie zakupów w drodze do pracy i zastosowano przy tym bardzo proste i jednocześnie genialne – moim zdaniem – rozwiązanie. Stworzono sieć sklepów wirtualnych, którymi zresztą już mało kogo można zaskoczyć, ale nie w tym przypadku.




http://files.adme.ru/files/news/part_27/279955/1809055-R3L8T8D-500-samsung-tesco-plus-to-your-life-homeplus-small-93996.jpg




http://files.adme.ru/files/news/part_27/279955/home-plus1.jpg

          Zdjęcia witryn sklepowych zostały porozklejane na ścianach niektórych stacji metro. Wystarczy tylko zeskanować za pośrednictwem smartfonu QR-kod i potwierdzić zakup. W taki sposób dokonuje się zakupu, a towar zostanie dostawiony klientowi do domu w wygodnym dla niego terminie.



http://files.adme.ru/files/news/part_2/23202/s2.jpg





http://files.adme.ru/files/news/part_2/23202/s3.jpg





http://files.adme.ru/files/news/part_2/23202/154355-R3L8T8D-436-s4.jpg


http://files.adme.ru/files/news/part_27/279955/home-plus3.jpg



http://files.adme.ru/files/news/part_27/279955/home-plus4.jpg

          Tym samym konsumenci nie muszą już marnować swojego czasu na zakupy, wystarczy tylko po drodze do pracy lub do domu wykonać kilka kliknięć na ekranie smartfonu i zakupy zrobione. Efektem opisanej kampanii był wzrost sprzedaży on-line o 130% oraz wzrost liczby nowych klientów o 76%. Wydaje się, że w tym akurat przypadku reklama stała się sztuką…


Alena Khomich

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz