piątek, 21 czerwca 2013

Trzecie w Polsce, trzynaste na Facebook’u

Zawsze wyobcowani odmieńcy. To uczucie obecne jest w psyche łodzian permanentnie. Jeden z przejawów tego stanu wyrażany jest liczbą fanów ciągle zyskującej na popularności stronie Łódź hipsterem miast. Zebrała ona już od lutego 2012 roku 20.971 like’ów i, co najważniejsze, administratorzy fanpage’a spotykają się na co dzień z ponadprzeciętnym feedbackiem ze strony fanów i innych użytkowników.

Ten stan rzeczy można na zasadzie przeciwieństw porównać do niezbyt efektywnej oficjalnej strony Łodzi, zarządzanej przez władze Miasta Włókienników. Ponad siedmiuset tysięczne miasto zasługuje, chociażby ze względów statystycznych, na o wiele większą rzeszę miłośników niż 8.465 (liczba odpowiadająca niecałe 1,2% mieszkańców miasta). Wg raportu „Social Media Raport 2013:Miasta Polski” wykonanego przez megaofoni.pl Łódź (723.000 mieszkańców, 3. miejsce w Polsce) zajmuje 13 miejsce na liście miast z największą ilością fanów. Wyprzedza ją nawet Radom (220.000 mieszkańców), Kielce (200.000 mieszkańców) czy Lublin (348.000 mieszkańców).




Czego i kogo potrzeba zatem w Oddziale Promocji Miasta? Wystarczy, by marketerzy tego pionu wzięli przykład z już wymienionej, nieoficjalnej strony Łodzi. W prezentacji podczas Social Media Day 2012 ich administratorzy określili siebie jako młodych łodzian, kochających z całego serca swoje miasto, lokalnych patriotów do bólu, chcących obalić negatywne stereotypy dotyczące tego miejsca. Ich celem jest również przekonać samych łodzian do wyjątkowości i piękna swojego miasta. Aktualności, ciekawostki, wydarzenia kulturalne, filmy, piosenki związane z Łodzią. Krótko mówiąc: codzienne życie wpisane w miejską tkankę.



Promocja i zaangażowanie w niekoniecznie najbardziej dochodowe instytucje kultury i festiwale wprowadziłyby w wizerunku oficjalnych władz miasta dozę „uczłowieczenia”. Popieranie niszowych, kulturowych przedsięwzięć łodzian może na długo zjednać sobie sympatię małych grup zainteresowania, które, mimo małej liczebności, wykazują się często dużą aktywnością społeczną i wyjatkową siłą perswazji wobec opinii publicznej. Miejmy zatem nadzieję, że zarządzający oficjalnym fanpagem Łodzi przyłożą się bardziej do monitoringu i analizy obecności marki Łódź w mediach społecznościowych oraz skorygują nieco swoją strategię działania i rozwoju. 

Joanna Kwiatkowska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz