środa, 12 czerwca 2013

Marketing szeptany: dobra reklama czy spam?



         Coraz popularniejszy staje się w Polsce tak zwany marketing szeptany i chyba niewiele osób nie zdaje sobie sprawy z jego istnienia i możliwości. Czym jest marketing wirusowy, partyzancki i inne rodzaje marketingu szeptanego wiadomo już od dawna. Wiadomo też, że sporna pozostaje etyczna strona marketingu szeptanego. Spora część konsumentów uważa marketing szeptany za zwykły spam. Coraz częściej oskarża się agencje reklamowe o nieetyczne działania marketingowe, związane akurat z kampaniami tego typu marketingu. Oprócz tego, marketing szeptany, a właściwie w tym przypadku to raczej zwykły spam, jest narzędziem czarnego PR, kiedy to firmy zamawiają jako kampanie antyreklamową imitację nieetycznych działań reklamowych konkurencji. Dlatego właśnie jedna z wiodących firm w branży „Streetcom” zainicjowała pewne zmiany w tym zakresie. „Pomysł na stworzenie Kodeksu Etyki Marketingu Szeptanego” - pisze przedstawiciel firmy „Streetcom” – „powstał w wyniku obserwacji rozwoju marketingu szeptanego na rynku polskim. Marketing szeptany jest w Polsce coraz bardziej popularny. Brakuje jednak standardów i norm działania. Pojawia się w związku z tym sporo działań nieetycznych i naruszających prawa konsumentów. Takie działania są szkodliwe dla całej branży. Chcemy edukować, rynek i promować dobre zasady. Do potrzebny jest Kodeks”. Wszystkich chętnych zapraszam do zapoznania się z Kodeksem Etyki Marketingu Szeptanego pod linkiem:




Alena Khomich         

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz