Zagrajmy. Ja podam Ci
słowo, a Ty w wyobrażeniu, w swojej głowie zmaterializuj je, niech będzie
dotykalne (nie chodzi mi o skojarzenie, ale o materialną postać słowa). Zasady
są jasne, więc zacznijmy.
DOM...
LAPTOP...
OBRAZ...
DŹWIĘK...
Dom jaki jest, każdy wie. Zmaterializować laptopa także nie
jest trudno. Obraz? Hm...wiszący na
ścianie lub z projektora albo wstawiany z folderu do pliku itd. Tu na pewno
było różnie.
Natomiast co z
dźwiękiem? Jaka była Wasza materializacja dźwięku? Nuta? To tylko symbol.
Wiolonczela? Fakt można jej dotknąć, ale nie jest dźwiękiem a źródłem dźwięku. Głośnik,
mikrofon... krtań. Generalizuję i pływam po powierzchni skojarzeń, wiem. Wyobrażenie na pewno zależało od rozmaitych czynników.
Może jednak kierując się zasadami gry uznaliście, że dźwięk nie jest materialny. I byłaby to prawidłowa odpowiedź, gdyby nie Hypermedia Isobar + PolskieRadio.pl, które wzbogaciły percepcję dźwięku o wrażenia wzrokowe.
Bez powoływania się na badania, subiektywnie, jako
wzrokowiec, stwierdzam: informacja wizualna wzięła górę nad audialną, a przekaz
ustny bez obrazu jest już tylko mitem. Jednak
najlepiej byłoby gdyby informacja była doświadczalna. Powiedz
mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem
powiedział kiedyś pewien Konfucjusz.
Okazuje się, że agencja Hypermedia Isobar, przygotowująca
kampanię „Dotknij dźwięku”, skupia umysły iście
„konfucjuszowskie”. Ich pomysł umożliwił dotknięcie najważniejszych dźwięków XX
wieku, tym samym umocnili oni wizerunek marki
PolskieRadio.pl jako innowacyjnej i pozwalającej na niezapomniane wrażenia,
przy czym zdobyli kilka istotnych nagród w świecie reklamy, m.in. podwójne
srebro w jednym z najbardziej prestiżowych konkursów reklamowych Golden Drum.
Niemożliwe? A jednak.
Po raz pierwszy
medium, jakim jest radio, otwiera mi oczy!
A Wam?
Zaskoczeni? Obojętni?
Piszcie na funpageu!
Anna Kowalczyk



Moja pierwsza myśl na zadanie wyobrażenia dźwięku, to była taka hmm.. ściana z półprzezroczystej lekko, jakby w rytm który tworzy poruszającej się mgły? (dokładnie nie umiem tego,co sobie wyobraźiłam opisać, to trzeba by zobaczyć - mam zbyt bujną wyobraźnię ;).
OdpowiedzUsuńAle pomysł radia i agencji Hypermedia jest również ciekawy :)
Post ciekawy - czekamy na więcej! ;)